Eurovisie Songfestival 2013

19 Mei

Hi lieve lezeressen,

Aangezien ik vorig jaar op mijn blog wat over het Eurovisie Songfestival schreef – wat waarschijnlijk niemand van jullie heeft gelezen, omdat dat pas de tweede maand was dat ik blogde – en toen vastberaden was er het volgende jaar weer over te schrijven, wilde ik dat toch nog even doen. Ik weet dat de meningen over het songfestival verschillen, dus als het je niet interesseert, stop dan gerust met lezen. Als je er wel in bent geïnteresseerd, lees dan zeker door. :’)

Image

Ik ben niet iemand die het songfestival kijkt om alle acts af te kraken, maar ik neem het ook niet al te serieus. Ik kijk het omdat ik het leuk vind om te zien, en er soms daadwerkelijk goede artiesten aan deelnemen.

Als eerst wat over onze inzending. Birds van Anouk. Ik ben niet zo een fan van het lied zelf. Wel vind ik dat Anouk een hele mooie stem heeft en de videoclip vind ik ook mooi gedaan. Ik vind het knap dat Anouk zo ver is gekomen, op een negende plaats!

Image

Dan mijn mening over het winnende land, want dat kan natuurlijk niet missen. Het lied Only Teardrops  van de Deense Emmelie. Ik ben er niet weg van. Het is wel echt een typisch songfestival lied vind ik. Het klonk heel vrolijk en Emmelie ziet er ook uit als een vrolijke meid. Oh en even iets heel anders, is op blote voeten op het podium lopen trouwens een bijgeloof? Zo te zien werkt het wel, Loreen liep vorig jaar ook op blote voeten…

Image

Nog wat andere acts die mij opvielen waren die van Rusland, Georgië, Finland, Ierland, Zweden en Roemenië. Het nummer What If van zangeres Dina van Rusland vond ik gewoon mooi en haar stem ook. Ook dat van Georgië vond ik mooi, de zanger en zangeres hadden allebei een prachtige stem. Het liedje Marry Me van de Finse zangeres vond ik ook leuk en het was leuk om naar te kijken, alleen de kus op het einde hadden ze wat mij betreft weg mogen laten. Only Love Survives van de Ierse zanger Ryan vond ik ook tof en eigenlijk vind ik de zanger best wel cute als hij lacht. Dan nog de Zweedse inzending. Ergens had ik het lied volgens mij al gehoord, maar waar, ik heb geen idee! Normaal houd ik er helemaal niet van als mannen wat hogere uithalen maakten, maar dit vond ik fijn om naar te luisteren. Als laatst kon ik het niet laten om Roemenië nog even te vermelden, sorry. Dit was toch wel lachwekkend!

Oké, ik wil nog één dingetje kwijt. Het songfestival keek ik namelijk niet alleen om… ja, het songfestival. Ik keek het stiekem ook een beetje om dat de Zweedse zanger Eric Saade Green Room host zou zijn. Hij nam in 2011 al deel aan het songfestival en werd toen derde met zijn lied Popular. Vanaf toen ging ik eigenlijk steeds meer naar zijn muziek luisteren, and I like it! Hij is trouwens ook zeker niet verkeerd om naar te kijken. ;’) Eric was misschien in totaal niet eens meer dan vijf minuten in beeld, maar ik vond het geweldig. Haha!

Heb jij naar het Eurovisie Songfestival gekeken? Welke act(s) vielen jou op?

Liefs,
Lisanne xo

3 Reacties to “Eurovisie Songfestival 2013”

  1. robin 20/05/2013 bij 11:58 #

    leuk verslagje! ik vind het wel leuk en dit jaar voor het eerst een beetje half gekeken maar het is wel allemaal helaas nog vriendjes politiek..

  2. Kimberly 25/05/2013 bij 10:08 #

    Leuk stukje heb je geschreven, ik heb het tot Anouk gezien, en daarna ben ik naar bed gegaan ahha

  3. Marleen 27/05/2013 bij 17:37 #

    Ik heb alleen het stukje met Anouk gekeken, maar haar liedje vond ik eigenlijk niet echt geweldig. Niet echt mijn smaak, want ik vind haar rocknummers leuker! x

Geef een reactie

