Bun tails van Hairagami

10 Jun

hairagami bun tail

 

Hi lieve lezeressen,

Weten jullie nog dat ik in Spanje die ´haar rolletjes´ kocht? Vandaag wil ik daar meer over vertellen. De haar rolletjes, zoals ik ze noemde, heten bun tails en zijn van Hairagami. Ik geloof dat ze niet erg bekend zijn. Zelf had ik ze dan ook nog nooit eerder gezien. Je kunt er heel gemakkelijk knotten mee maken. In dit artikel zal ik uitleggen hoe. Ik zeg je, het gaat in ieder geval stukken makkelijker dan met een haardonut!

Ik kwam de bun tails afgelopen meivakantie voor het eerst tegen op de markt in Benidorm. De vrouw waarbij ik het kocht demonstreerde het met plezier op poppen en toen ze zag dat ik twijfelde of dat bij jezelf ook zo makkelijk ging, liet ze mij ook zien hoe gemakkelijk ze er bij haarzelf een knot mee kon maken. En jawel hoor, ik was om. Ik wilde ook zo’n ding! Toen ik uiteindelijk een pakketje van twee bun tails voor €8,00 kocht, wilde ze er gelijk een bij me in doen. Zo leuk haha!

Ik zal nu vertellen hoe het werkt. Dit doe ik aan de hand van foto’s. Ik gebruik hier trouwens de bun tail van mijn zusje, omdat ik die van mij zondagavond ben kwijt geraakt. In ons eigen huis. Ik snap ook niet hoe ik dat voor elkaar krijg.
Goed, om te beginnen maak ik een staart. Dit is niet per se nodig, maar vind het zelf altijd wat fijner werken. De bun tail werkt net als een klaparmband. Je weet wel, die platte stroken van vroeger die je tegen je arm moest slaan en dan zat hij als armband om je arm gebogen. Er zitten in het stof twee dunnen stukken metaal. Als je hier met je vinger tegenaan drukt, kun je het buigen.

collage hairagami

Je doet je haar als het ware tussen de twee stukken metaal. (1) Dit schuif je zover mogelijk naar beneden. Ik kan niet helemaal tot het uiteinde gaan, omdat ik laagjes heb. Dat maakt niet zo veel uit, als je maar zorgt dat er geen plukken haar tussenuit vallen. Hierna rol je je haar eromheen. Je rolt het op totdat al je haar op de plek zit waar je staart zit, de plek waar je je knot wilt hebben. (2) In mijn geval komt hij bovenop mijn hoofd, want zo kan ik het het best laten zien. Als het op de goede plek zit kun je het gaan buigen. Het buigen gaat heel makkelijk. Et voilà, nu heb je eigenlijk al een knot! (3) Aan de achterkant zul je de bun tail nog zien zitten, maar als je het haar een beetje naar achteren trekt, dan komt het wel goed en zie je er niets meer van. (4) Desnoods kun je wat schuifspeldjes gebruiken.

collage bun tail
Dit zijn de vormen die de bun tail kan aannemen nog even op een rijtje.

Naast een gewone knot kun je nog veel meer met de bun tails. De knot die ik maak noemen ze de ‘perfect bun’, daarnaast kun je bijvoorbeeld een ‘spiral bun’ maken. Ook kun je twee bun tails tegelijk in je haar doen. Als je daar benieuwd naar bent kun je de onderstaande video kijken. De kwaliteit van de video vind ik een beetje bagger, maar het is ook al van twee jaar geleden. Recente Engelstalige video’s zijn er over de bun tail helaas nauwelijks te vinden.


Waar bij mij andere knotten nog wel eens kunnen uitzakken, blijft de knot die ik maak met de bun tail van Hairagami prima een hele dag zitten. Ik ben enthousiast! Ik kan hier perfecte knotten mee maken en hoef daar maar weinig moeite mee te doen. En geloof me, dat is een wonder, want ik ben niet goed in het maken van knotten, vlechten en zowat alles wat met mijn haar te maken heeft.

Ik heb op het internet wat gezocht, en kwam er achter dat je de bun tails van Hairagami via eBay kunt kopen. Als je zoekt op ‘hairagami’ krijg je wel een aantal verschillende verkopers. Verder heeft Hairagami zelf ook een website, maar die ziet er niet erg recent uit. Op hun Facebook account en YouTube kanaal zijn ze helaas ook niet erg actief. Ik vraag me dus af of je via de site überhaupt nog wel iets kunt bestellen.

Kende jij de bun tails van Hairagami al?

Liefs,
Lisanne xo

5 Reacties to “Bun tails van Hairagami”

  1. Aimee 13/06/2014 bij 10:48 #

    Super handig! Beter nog dan zo’n donut denk ik.

  2. thebeautydelivery 15/06/2014 bij 11:15 #

    Je hebt een leuke blog, ik volg je nu via bloglovin! :).

  3. iliveformydreams.com 15/06/2014 bij 18:42 #

    thanks voor de uitleg, mij lukt dit nooit zo mooi

  4. lisa 22/06/2014 bij 16:17 #

    Goede uitleg, ik ga het eens proberen. Je hebt een mooie blog
    xxLiefs

  5. aboutbeautyfashion 22/07/2014 bij 21:28 #

    Dit heb ik al eens vaker voorbij zien komen op internet. Misschien ook maar eens proberen want het ziet er handig uit. x

Geef een reactie

